Medley 3

Forudsætninger
Kan svømme de 4 stilarter genkendeligt (butterfly, rygcrawl, brystsvømning og crawl)
Er motiveret for at deltage i svømmestævner, hvor det handler om at forbedre sig og konkurrere mod andre.
Forældre (minimum 1) skal tage klubbens official uddannelse og stille som official ved stævner i løbet af sæsonen.

Alderen på holdet er typisk mellem 10 og 15 år

Beskrivelse
Holdet er for dig der ønsker at dyrke svømning som sportsgren på konkurrenceplan, og blive dygtigere til at svømme. Stævnedeltagelse er en central del af formålet med holdet og træningen vil bl.a. forberede dig til konkurrencesituationer og lære dig at tackle medgang og modgang.

Leg og konkurrencer indgår i træningen.
Du videreudvikler dine tekniske færdigheder i de 4 stilarter (butterfly, rygcrawl, brystsvømning og crawl) og lærer at svømme hurtigt.
Der bliver lagt vægt på kammeratskab og de sociale relationer.

På land trænes og arbejdes der med balance og smidighed, samt styrkende øvelser med egen kropsvægt. Landtræningen foregår før eller efter træning i vand.
Se bemærkning ved holdtilmelding.

Holdet deltager i svømmestævner i nærområdet.
Du tilbydes sociale arrangementer i løbet af sæsonen både arrangementer for holdet og klubarrangementer. Ved deltagelse i arrangementerne kan der blive opkrævet en ekstra deltagerbetaling.

Aktiviteter i sæsonen
  • NS Mini stævner fordelt på 6 stævner i sæsonen
  • Træningsweekender med overnatning i klubbens faciliteter
  • Teknikcamps med klubbens elitesvømmere eller elitetrænere
Du modtager inden sæsonstart nærmere information om aktivitetsplan og arrangementer.
Du og dine forældre inviteres til et informationsmøde med holdets trænere i forbindelse med sæsonstart.

Læs mere på hjemmesiden om konkurrencesvømning eller skriv til fsk@fsk.dk og få nærmere information om holdet.

Bemærk
Svømmesæson fra midten af august til start på skolernes sommerferie.
Der tilbydes træning på udvalgte ferie- og helligdage.

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen